• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Antal krediter vs. storlek på krediter?

A

AllanBallan87

Gäst
Poäng: 0
Hej alla duktiga medlemmar!
Jag undrar om ni möjligtvis vill hjälpa mig kring en fundering?

Min bakgrund är följande:

För ca en vecka sedan sökte jag ett samlingslån via Lendo på 250 000 kr.
Jag hade då ett kreditbetyg 1,6.

efter förfrågningen så steg mitt betyg till 2,2.

Jag blev beviljad hos Wasa kredit och har mottagit pengarna. Med dessa har jag löst 4 lån och en kredit som syns i UC (totalt 115 000) resterande pengar gick till 20-tal lån utanför UC.
Min UC har alltså gått från totalt 222 000 till ca 357 000 i skulder men mina långivare har minskat från 6 till 2. Har nu enbart detta Wasa lån samt ett på ikano bank.

Nu till själva frågan! Jag avser att söka ytterligare 250 000 via Advisa nästa månad. Dels för att lösa ikano-lånet men samt för att lösa en privat skuld till mina föräldrar.

Bör jag söka innan eller efter UC:s kreditengangemang uppdateras? Vad tror ni? Kommer mitt kreditbetyg stiga eller sjuka efter detta senaste samlingslån? Nämnvärt är att kreditkortet jag hade var övertrasserat med 300 kr men jag hade alltså ändå 1,6 i betyg.

Inkomst : 325 000
Underskott: 110 000

ser verkligen fram emot era svar! :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
G

Groda

Gäst
Poäng: 0
Sök direkt.. du har så låg uc score att det varken glr till elker från om den dkulle gå upp eller ner några tiondelar.. tror det är värre att söka nästa månad när de ser att du ökat din skuldbörda med 100 000+.
 
A

AllanBallan87

Gäst
Poäng: 0
Tack så jättemycket för er input! Ni tror alltså att det är bättre att söka innan uppdateringen?

Det som oroar mig är att jag endast fick 3 erbjudanden när jag sökte senast. 1 av dessa är ju nu förbrukad.

Innan lånet var det som sagt:
5 lån + 1 övertrasserad kredit Totalt 222 000 kr samt 2 UC- förfrågningar = 1,6 betyg.

Efter lånet:
2 lån totalt 350 000 samt 3 förfrågningar = 2,2 betyg.

det är främst sen övertrasserade krediten som någonstans får mig att tro att jag ändå kan få ett bättre betyg efter uppdateringen. Den är ju nu helt löst. Samt det faktum att jag fått från 6 till 2 långivare.

klurigt klurigt :)
 

pontusb

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
13 September 2019
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Du får bra erbjudanden nu garanterat, men kreditkort osv brukar göra betyget orättvist och dåligt. Man får gå efter magkänsla
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 422
Mottagna reaktioner
13 485
Poäng
8 917
Jag hade väntat eftersom din UC lär se bättre ut nästa månad.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Tack så jättemycket för er input! Ni tror alltså att det är bättre att söka innan uppdateringen?

Det som oroar mig är att jag endast fick 3 erbjudanden när jag sökte senast. 1 av dessa är ju nu förbrukad.

Innan lånet var det som sagt:
5 lån + 1 övertrasserad kredit Totalt 222 000 kr samt 2 UC- förfrågningar = 1,6 betyg.

Efter lånet:
2 lån totalt 350 000 samt 3 förfrågningar = 2,2 betyg.

det är främst sen övertrasserade krediten som någonstans får mig att tro att jag ändå kan få ett bättre betyg efter uppdateringen. Den är ju nu helt löst. Samt det faktum att jag fått från 6 till 2 långivare.

klurigt klurigt :)
Kan nog löna sig att söka efter uppdateringen. Din kredit blir nollad (?) och dina antal lån blir mindre.
Din övertrasserade kredit kanske skrämde bort endel lånegivare (då du bara fick tre erbjudanden tidigare) även fast det inte syntes på UC betyget
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Kan nog löna sig att söka efter uppdateringen. Din kredit blir nollad (?) och dina antal lån blir mindre.
Din övertrasserade kredit kanske skrämde bort endel lånegivare (då du bara fick tre erbjudanden tidigare) även fast det inte syntes på UC betyget
En övertrasserad kredit borde ställa till det. Hade väntat
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 310
Mottagna reaktioner
1 116
Poäng
897
Betyget brukar tillfälligt höjas direkt när det avslutas så tänk på det!
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Vänta, du har så mycket negativt i din nuvarande UC. Se till att vänta minst 30 dagar, kan göra så att du får fler erbjudanden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp